Friday, December 24, 2010

:: mood _ JIWANG KARAT ::







:::PESANAN KERAS DARI CHE' CHA:::  
JIKA ANDA TIDAK JIWANG KARAT ,
 SILA JANGAN BACA ..
KEPADA SI KUAT JELES SAMA AKU ... 
JANGAN BACA KALAU ADA PERASAAN ITU ...  
SEBAB NANTI SENDIRI SAKIT HATI ... 
JANGAN CAKAP AKU TA PERNAH BAGITAHU OKEH!
sekian , TERIMA KASIH.


Untuk SY ....


Kenangan manis menerpa sanubari
Aku tersenyum sendiri 
Teringat satu masa dahulu 
Sering ditemani sms dari KAMU ..
Walaupun ringkas tapi amat bermakna 

Memoir setiap kata-kata kamu
Masih jelas dan terngiang-ngiang di hujung telefon
Sering kali mengalir airmata bila berbicara
Tapi kamu tiup semangat saat duka
Sering kali tersenyum kelat bila sedih melanda
Kamu nasihat JANGAN PERNAH PUTUS ASA
Ya pastinya saya akan simpan kata azimat kamu...

Airmata , pengikut setia
Sering mengalir tanpa dipinta
Tak ubah bak bayang-bayang tanpa cahaya
Dia jugalah peneman kala gembira , duka , lara
Saat kamu pergi meninggalkan aku seketika

Saat RINDU datang BERTAMU
Saat rembulan pun tak mampu tersenyum
Saat kenangan menyapa lembut
Tika hati sayu membayangkan kisah aku dan kamu
Semuanya samar tapi TERANG untuk HATIKU

Khilaf aku menyintai kamu 
Setiap detik , saat , minit dan jam

Hingga tak mampu luntur 
WALAU SEJENAK

Mengharapkan kepastian
Janji-janji yang kamu ungkapkan
Aku PASTI kamu PASTI 
merealisasikan setiap butir bicara kamu


Wahai MATA , tutup dan berhenti mengalir
Wahai TELINGA , tulikan dari dengar kata mereka
Wahai TANGAN , angakat dan bersyukur atas kurniaanNya
dipertemukan dengan kamu..
Wahai KAKI , cuba orak langkah 
dengan pasti dan nyata
Wahai JANTUNG , teruslah berdenyut untuk si dia 
selagi MAUT belum datang menjemput
Wahai HATI , buka untuk HANYA DIA
tutup untuk yang lain hingga tiada yang biasa mengubahnya
Wahai JIWA , tenang dan berceritalah dengan sanubari 

TENTANG aku dan dia . KISAH aku dan dia
Supaya aku tidak pernah terlupa walau seinci saat dengannya

Wahai MINDA , kuatkan ingataku padanya
agar RINDUKU padanya TIDAK PERNAH TERPADAM...~




::: Doa cinta Nabi Daud :::

Ya Allah sesungguhnya aku mohon kepadaMu,untuk mencintaiMu,dan mencintai orang yang cinta kepadaMu,
juga perbuatan yang dapat menyampaikan diriku kearah cintaMu. 
Ya Allah, jadikanlah kecintaan padaMu itu yang lebih aku cintai daripada diriku sendiri,
juga melebihi kecintaan pada keluargaku serta melebihi kecintaan kepada air yang dingin 
(HR At-Tarmidzi)




December 24, 2010 _10:24 pm
LOCATION : SENIBONG STULANG JB.






No comments:

Post a Comment