Tuesday, December 7, 2010

~ : : manis , kelat , tawar , pahit ?? : : ~


aku telah dikatakan sombong hanya kerana aku sering bermuka 'KETAT' dan tidak membalas SENYUM  ???
huh! aku mg susah na senyum ... bukan SOMBONG lah!! tah ek... aku mg camnih la..lagi-lagi dengan orang yang aku ta kenal...lau aku kenal tu mayb aku akan senyum..tpi jgn salah sangke bila aku ta balas senyum korang..bukan ape , aku kan rabun kekadang bila korang senyum aku ta balas tu maknanya aku ta nampak... hihihi....sumtym aku keluar ta kai lens , jadinya.. ta ley na focus xpresion muka korang...huhuhu!


huih .. senyum ni kan actually kan banyak makna.... 
maybe satu tabiat aka habit manusia..mungkin jugak ada maksud tersurat dan tersirat ....macam essay la pulek kan...... tapi ade jugak orang cakap senyum tu satu perkara aneh tapi jelas dan nyata ... ape yang aneh ek??

har...muka cantik macamane pon...pakai makeup 10 inch sekali pon..
 kalau marah...mg tetap buruk..menakutkan pon ye gak....
tapi bila senyuman yang terkuntum kat bibir yang chumel , cantik dan molek tu .... ia akan jadi senjata pemikat..
yeah!!tu dia...ramai yang jatuh hati disebabkan satu senyuman jek ... sama macam aku dan si dia :)
memang dasyat la penangan senyum ni kan...
senyuman yang penuh ketenangan plak mampu luluhkan kemarahan seseorang yang tengah meluap-luap ...
ta caya...??? try la korang buat mama korang marah..pastu korang senyum sambil sengih2 macam kerang busuk..mseti dia ta jadi marah.....tapi lau ta jalan , sury to say la yek! sebab mama aku lau aku senyum , mesti dia ta jadi marah.... :) huhuhu...

MAKNA SENYUMAN
  • har!ni aku na habaq...senyum dapat memperbaiki penampilan dan menambah daya tarikan . maknenya....... ia ada makna yang tersendiri , lebih manis kuntuman tu , lagi manis ,indah dan menyejuk ati.... ye! korang akan rasa di hargai dan disegani  :)
  • in term health care pulak , orang yang murah dengan senyuman ni biasanya terhindar dari stress ...ish ye keh??? when we keep on smile in our life, its can make our body more healthy and ageless or lebih saintifiknye..........much younger than actual age! ya..aku pon na belajar senyum je la pasnih!!!
  • social term , senyuman adalah satu bentuk keakraban dalam relationship .. silaturrahim yang terjalin makin baik...

5 sebab perlu senyum
  1. SENYUM adalah jalan pintas menyatakan kamu menyukai seseorang
  2. SENYUM adalah JAMBATAN PERSAHABATAN
  3. SENYUM adalah satu pelabuhan yang pastinya tidak akan merugikan...
  4. SENYUM adalah JANGKITAN ....! terbukti kalau   kamu senyum , orang akan senyum semula kepada kamu
  5. SENYUM akan membuahkan rasa keriangan dan kegembiraan  ... oleh  itu senyumlah semasa BEKERJA dan BELAJAR .... :)

jengjengjeng!!!! sapa kata senyuman ta de variasi...??? put up ur hand.... huh!variasi tu ape........??similar words for variation ::: aberration ( kelainan ) , changes ( perubahan )..
yup !! totally rite.....mg senyuman menjadi sangat bervariasi dengan menilai dan karekter. maknenya kat sini ....cara seseorang tu senyuman .....gedik ke, bt muka comel ke , menggoda ke ....

SENYUMAN EGOIS atau SINIS 
senyuman nih made from anger feeling , yang penuh dendam kesumat. senyuman ni dapat menyebabkan orang  yang diberi senyuman tu sakit  hati  ...hahaha! betul  la..

SENYUMAN KETABAHAN
senyuman yang terukir dari orang-orang yang tengah berdepan dengan krisis dan pelbagai masalah dalam hidup... orang camni selalunya senyum tapi sentiasa murung..

SENYUMAN KETULUSAN
terlukis dari hati yang paling mendalam. muncul untuk membahagiakan , menghormati , dan memuliakan orang lain. ia mampu menambahkan keakraban dan rapatkan silaturrahim dalam komunikasi.  walaupun  ta bertentang mata....

SENYUMAN MENGGODA
muka nak gatal jek!!!muka mintak!!!mintak penampo!
senyuman yang boleh menyebabkan orang lain terjerumus ke kancah maksiat....huh! paling vogue ni sampai mampu bt orang jatuh ! contohnya..? har....senyuman seseorang yang mengajak lawan jenisnya melakukan maksiat...huh!!ta patot ni...harus hindar dan jauhi!!!


SEKILAS SENYUMAN 
~jangan TERTARIK kepada seseorang kerana PARAS RUPAnya , sebab keelokan paras rupa dapat menyesatkan.... 
jangan pule TERTARIK  kepada KEKAYAANNYA ,  kerana kekayaan boleh musnah...
TERTARIKLAH kepada orang yang boleh buatkan kamu TERSENYUM , kerana hanya senyuman yang dapat membuat hari-hari yang GELAP menjadi CERAH ....


so , marilah kita senyum ramai-ramai...kerana senyum itu adalah SEDEKAH!!

KEEP ON SMILE LIKE DIZ GIRL..... CHUMELLLLL!


December 07 , 2010 _ 2:15 pm
~by Mrs. S~


No comments:

Post a Comment