Thursday, December 9, 2010

~ ::: 3 in 1 ::: ~


~ ::: 3 in 1 ::: ~
chop ...!!! 
aku bukan na cite sal situasi gamba nih or coffee 3 in 1 tu ke , milo fuzz la, original la ape bagai tu .
aku na cite tentang DISEMBER 10 ni.....
yah!!! pelbagai yang akan terjadi , berlaku .... 
huh! sungguh dalam serunukdilema ,  konpiush dan mengeDAP ..DUP..DAP..DUP kan diri ku nih...

konpiush sebab ape.....?? 
bese la musim-musim cuti sekula ni , ramai yang sebok sunat lah , kawen la ... dengdeng(*dan lain-lain)
so ape kene mengene eh.... 
mestilah ade kene mengene ..... sebab banyak sangat jemputan ! 
ia menyebabkan aku tuotong (*sakit kepala)
 engagement dan berserta jemputan kawen-kawen ... 
jemputan raja sehari semalam ..haha!
yesss... sepupu aku akan bertunang , bernikah dan berkawen-kawen pada 10 hb ni ...
dalam masa 1 hari dia akan buat 3 acara serentak .... 
but 2 jek yang public blh tgk... satu lagi.........ehem , ehem! mereka berdue saje!huhu...

kawen jugak ko kan Cik Kuna ... lepas nih aku kena panggil ko CIK PUAN Kuna la.. 
da ta de cik lagi!
sape cik Kuna ni...??
k la zoom in cikit abt si kuna nih ....
cik kuna ni sepapat aku sebelah Mim Alif Mim Alif aku .... 
 anak jati melake . stay kat muzaffar height , ayer keroh tuh ....
kalau cakap gan aku syik lopeh jo nogori dio tuh! nasib bek la den ni paham ...
kalau tidak , ko cakap la sorang-sorang . maleh den na melayan.....
orang nya cantik! , manis jeeeeeeeeeeerk , putih , GEBU , badan sedap-sedap je , lemah lembut + lembap
hahaha...jangan marah ye cik kuna ......
lau marah muka ta chantik .. nanti ilang seri gtew!!! 
pica dia...? 
alamak........... ta de dalam simpanan la ... no hp dia pon aku ta de .. lagikan pica!
actly ade ... pica mase raye , tapi delete sudeh ..
kenapa gtu ??? 
sebabnya... dia nih suka sangat TUKAR NO
naek malas aku na save , delete . delete , save .
besenya dia je yang selalu carik aku ... huhuhu! tak baik tol ek... 
asal tengok hp appear +601*-6 je aku da taw sangat da ....
mesti kuna nih cakap or text aku ginih  ::::
' hey csn terchenta ... ni no baru okeh! 
no lame,, kamu sudeh buley DELETE aka THROW to dustbin :)  rindu kamu la sedare ... muack!'
aku plak akan balas ::::
' hui csn paling baik .. syik tuka aje! lau aku THROW OUT hp ko to d' DUSTBIN amacam ...? ;p '
ta pe la kuna .... aku taw ko kan selalu memahami aku . ko taw aku nih student kan .
thats y la ko je yang selalu mengehCALL aku . huh! ayat kalis abis ..! 
aku sayang ko kuna! ko lah sepapat aku paling ghilerrrrrrrr dan bunguks!
yang buruk tu kena slow sikit...ahaks!
aku suke jadi sepapat ko!huhuhu..

aisey! asik cte sal si kuna ni jek , ade lagi 2 kejadian la....lupe2...!



okeh yang kedua ni pasal BELOVED aku ... 
jengjengjeng !!!!!
*
*
*
*
*
**
*
*
*
*
*
**
*
*
*
*
*

tu dia!!!ini kisah NENEK aku ... 
ini belah abah aku .... nenek aku advance beb!huhuhu..
hp pon ade 2 .. baju raye dia kalah cucu-cucu dia .. 
VOGUE KAU!!! kalah mak..! 
kalau cucu-cucu dia ajak kuo ... ta kira la g mane sekali pon , jao mane pon ..
die ON aje!
ta penah la die tolak..ini kerana adalah dia juga seorang KAKI JALAN macam kitorg! yeah..i lke it...
u're d' best la nenek!
agknye lau aku ajo die men tenet ni , btkan fb dia....mesti dia layan jugak an...hahaha!
tp bahye gak lau dia pandai bukak tenet ni , elak dia bace cte sai dia ni.. 
mampuih aku kena pelangkung!!! oh TIDAKKKKK...ta rela aku!

dah-dah..stop merapu meraban .. pointnye ni jek..
on dec 10 , nenek aku pon akan bt kenduri ...
kenduri doa selamat  dan juga aqekah anak uncle rock aku !
ye!! aku sangat la sukanya balik ke SELANGOR terchenta ....
KENAPA SAYA SUKA SELANGOR ...?
KENAPA SAYA SUKA RUMAH NENEK SAYA?
KENAPA SAYA SUKA SELANGOR ...???

SEBAB IA BESTTTTTTTTTTTTTTTTT.......!!
hahaha...actly aku pon ta taw la nape aku suka.. sebab ruma sana tu ta rmi sedare pompuan kot....
blh kira bape orang jek! pastu 1 fmily limit paling rmi adelah 5 ....paling sikit adelah 1...
bila lelaki lebih ramai dari perempuan , maka nenek aku akan susah ...
sebabnya .....ta dak sapa mai tulun dia . 
jadinya aku sebagai cucu yang dia paling sayang pon akan mengerahkan tenaga 10 kerat aku nih tulun dia.
ehem..rajin kan.....(padahal ......semua malas )
cukup la..cte lebih pon korang bukan taw pon..


and the LAST ONE ....
na cte pon da terKETAR-KETAR ....
nyawa ku bagaikan di ujg pen yang bakal-bakal kehabisan dakwat ....
ia membuatkan jantung ku berDUP ..DAP...DUP ...DAP......DUP ......TEETTTT______
inallillahiwainallilahirojiun..............
huh!! mg nazak la na cakap........ 
tarikh keramat ni...............
bakal-bakal tentukan penentu kebahagiaan aku 
esok , luse , tulat , langkat , mgu depan , mgu depannya , bulan depan , next mths , taon depan , dan seterusnya 
..... paham ta ???
ta paham g ....??? okeh la ...... clue cikit ...


'keputusan dah dibuat , dan semua orang da setuju ...
yang empunya badan pon dah kata suka dan sedang gementar ...
cuma tinggal tunggu pihak sana je bagi kata putus ... ape jawapan dari mereka...'



har kawen.....?? eh ta la! kesitu plak .... 
lambat gih! 8 tahun dari sekarang .. ta kawen pon ta pe... 
aku na tunggu 'PUTERA PANTAS dan PASTI' dtg melamar aku....
hikhikhik..angan-angan mg ta boley blah la ko ni!
ta pe pasang angan-angan dan MEREALISASIKANnya !

menyimpang jao la! U turn balik la .... jao da sesat nih...
gni la , terus terang je la ....  result PMR aku na kuo la ... 
RISAU . RISAU .RISAU .... RISAU !!
ye la.. macam aku cte kat entry lepas uh ...cter balik...??? 
maleh cte balik pnjg sgt ..link aje ye.... 
(sila rujuk di entry nih * PULUN . PULUT . MELUTUT!! )
SEMUANYA HANYA DI HUJUNG JARI ANDA!! hahaha...

tym uh  aku rasa aku na bt jek status fb aku  :::::
' Cik Cha Gayah's Neighbour is DEAD!! '  =_="
mg dah mati sekejap kut!

aku sedikit lega la sebab ........... Off. Software aku da confirm A ... 
hahaha.. belagak'e!! huhuhu.. biala DIRIKU bukan DIRIMU okeh!
thxz a lot la kat kedua lect yang SHANTEK lagi MOLEK ...
PUJI ke KIPAS lebih nih...?? ofcoz PUJI .
dengan penuh keikhlasan , ketulusan  yang lahir dari hati dan nurani ... rohani juga tidak ketinggalan !
ROHANI sekali okeh!

pape pon debaran nya kian terasa disaat ini!!!! 
sampai aku tido ta BASAH ..
makan ta LENA ..
mandi ta KENYANG!!! 
noe i'm counting every second!! huh...sangat TOUTONG bila pk ECONOMICS ...
terasa macam nak check naek sem nanti je!! tapi lau cm tu lagi ta tenteram kut.....
arghhhhh... tensen!! 
dasat tol la penangan ECO + NO + MONEY nih !!

tapi ape kan daya ....macamana aku elak pon  , HARI itu PASTI tiba ...
so , sekarang masa untuk saya memohon dan berdoa banyak2 supaya ....
yang terpapar kat ' Cik Lutfi ' aku ni adalah A dan B sahaja bagi SETIAP subjek!
hopefully!!!! amin ~

tapi aku WAJIB memilih SALAH SATU nih...mana boleh aku berada di 2 tempat dlm 1 mase!
COUSIN or GRANNY ???


~ disebabkan .... SAYA SUKA . MINAT . SAYANG .CINTA . RINDU dengan SELANGOR ..
saya memilh SELANGOR dan SAYA KUNCI LIRIK INI!
da ta mo da talian hayat ke ... ape ke ...saya CUMA MAHU MUH GRANNY!! 

** 7:45 - my JOURNEY to KUALA KUBU BARU!! 
jom!!

ouh SELANGOR here I COME!!




No comments: