Monday, November 29, 2010

~:: FAMILY KHICIT sahaja ::~

KETUA KELUARGA : MR. SAAT BIN ABDUL HALIM

Nickname      : Kojai (dr cite abh, dlu dia ni gengster kg. tp pai skrg beb abh pamous gn nm uh...hihihi)
Date of Birth  : December 29 , 1962
Place of Birth : Kedah Darul Aman
Occupation    : Maintenance
Height            : 154 cm kot ..
Weight           : 73-75 (abh saya ni seorg yang mjga jdl pmknn dia..dlu dia chuby, now sudeh turun..huhuhu)


About HIM.....

Yang saya S.U.K.A tentang A:B:A:H

abah saya sebenarnya sangat baik hati........walaupun muka dia GARANG dan GANAS ala-ala TENTERA
tapi dia seorang yang KELAKAR. bila dia jumpe regu2 dia kat warung Hasyim tu, pergh......jangan cal..elak nanti kamu kena basuh..sebab abah ni pandai bahagi masa dia..............bila pagi dia akan antar kitorg sekula pastu dia masuk KERJA,KERJA,KERJA dan TERUS KERJA..(dia seorng hardworking jugak taw!ta penah merunggut walaupun kena masuk keja tgh mlm sekali pon...)..bila tengah hari dia akan ambil anak dia balik sekula...abah saya ta penah bia anak dia balik jalan kaki...dialah akan hantar dan ambek kitorg balik sekula, c...betapa penyayangnya dia....lau dia ta sempat sekali pon dia akan cal mama soh jemput....selalunya bila dia jemput kitorg dia balik rumah dan akn makan gahri kt ruma sekali...makan masakan mama,dia jrg mkn luo....kitorg mkn rmi-rmi.....kumpul 1 family baru makan........fuh!tym nih laok ta sedap pun blh jadi sedap! tapi rasenya mama masak ta penah ta sedap (semua sedap!sebab saya hanya TAHU MAKAN..hihihihi....) pastu dia masuk keja balik...pai la petang..har!tym ni la dia lepak gan mat-mat MOTOR....eh tapi jangan salah anggap.....abah saya ni motorcross clubers...dia sangat minat gan sukan motor lasak tu...jangan tak percaya abah ade 3 bijik moto motocross...banyak kan......huhuhu..dia mg pengumpul moto pon, so jgn la kisah sgt ye!lau dia ta lepak kat warung yg saya sebut tadi..dia akan g ke trek,test power motor dia...huhuhu..lau w/end saya balik hometown..ptg2 itu la aktiviti saya..saya akn folow beliau ke trek...best beb tgk diorg loncat sane sini tunjuk skill msg2.....dah2 lari tajuk......balik semula, bila mlm abh akan tengok bite,tym tu remote kat tgn dia je..jgn ade sapa yg kacau!lau tukar chanel...mg crik nahas namenye!chanel bite dia TV3 saja...jrg bukak chanel len.....so kitorg ank beranak kene la dok ngadap je bite tu dr awl pai abis....wlpn ta suka tgk bite..hihihi...pastu dia akan lepak kat rumah je..cuma kkdg tu dia ade gak la lepak kat kedai mkn...cakap sal kedai mkn,abh ni mg suka belanja org mkn....saya plk jenis perut syik lapo je..masyuk dapat abah cmni!abh ni sgt sporting.....dia ta kisah lau ank pmpn dia na kwn gn sape pon....penggali kubor pon ke keje angkt smph ke...janji dia baik,kuat iman dan ta pena lupa agama, jao dari 3 perkara iaitu...jengjengjeng.....1. ARAK 2. JUDI 3. KAKI POMPUAN abh saya cukup bnci 3 prka ni..jadi bagi sape na jadi menantu..silalah jauhi diri anda dr 3 prkra tsbt...hihihi.....alahai..lau cte psl abh ni mg ta bis sbb mg byk sgt2 pasal dia..next enrty la smbg g.....TO BE CONTINUE...~


SETIAUSAHA : MDM JURIAH BINTI MOHAMAD




Nickname      : Ju (pendek kn...mcm orgnya barangkali...hihihi...)
Date of Birth  : June 29 , 1965
Place of Birth : Muar , Johor (anak jati JOHOR beb!)
Occupation    : Leader QA/QC 
Height            : 148 cm kot ..(sbb dia rndh cikit je dari saya....ayt cover!)
Weight           : 45 (brt mama ta pena naik!cm tu je..mkn byk ke..mkn sikit ke, tang tu je!best tol)

Sumthing about HER...

Perkara B.E.S.T tentang M:A:M:A

mama saya plak len cite...dia mg LOVING PERSON pnye org..lau marah pon kejap je...nanti dia lupa...saya sangat sayang dia..semua rahsia saya pada dia....tapi tulah dia ta buleh smpn rahsia la..dia msti gtw kat abh...haih......mana yang lebih privasi dari besa dan terhangat sampai hangit tu ta ley la cite sama dia...nanti kantoi sama abh...huhuhu...mama mg SUPER DUPER , SUPERB bila bab memasak! air tangan dia mg sedap..ta de sape blh celen!huhuuu.....dia masak ape pon , semua bedal aje......tapi plg suka lau dia masak ikan jaket goreng tnpe kunyit lawan dgn air asm....pergh meleleh seyh!air asm dia mg kaw..saya pon ta blh bt cm tuh.....kena bljr sama dia la.....org kata 'salah satu cara na tambat hati suami , adalah dari masak yang sedap utknya..' sb tu la abh syg mama lbh ek...cmne ek, saya ta reti masak ler!saya tidak suka memasak, tapi si dia sgt3 kuat makan,celik mata je mkn...ish masalah ni!ups.....terkeluar landasan lah....
my luvly mom ni, seorg hardworking...bygkn la..dia keja masa baru kawen pai dapat saya..tetap keja......pai la umo 6taon..kilang itu muflis......dia dok uma jadi surirumah tga...tpi lps dpt adk,umo adk 2 taon lbh je, dia keja balik...smpila skrg........cbe bygkn..kalau skrg adk umo 17....mknenya dia da kje kat situ pn 17thn...huh!sgt kagum dgn dia.....mama ni suka bebel!adt la pmpn kan....termasukla saya.....saya pon suka bercakap...tapi mama suka bebel marah2..sbb ank dara dia ni kureng rajinnya......(berterus-terang sggh!)tpi kjp je...mood dia cpt stabil...itulah plg saya suka..mama seorg pemurah!dia suka cicirkan duit dia kat tgh jln...hihihii...har!mahu cte nih...mama saya seorg minah rempit beb!dia lau bwk moto mg laju....sape dok blkg mg kecut perut.......huhuhu..tapi cuba bagi basikal.....dia ta reti bawak..hehehe.....!saya suka kulit mama...sangat lembut, walaupun dia agk sudah berusia, yela semua org mkn hri mkn tua kan...mne la ade mkn ari mkn muda..ape la aku nih! kulit dia halus dan mulus....mcm baby.....!pastu dia putih!saya jeles...saya gelap!ikut abh gaknya.......lagi ape ek....da cukup kot..


PENOLONG KANAN : MS NORSHAZALIZA BINTI SAAT

Nickname      : Nor (kat ruma..supan kan!)
Date of Birth  : December 04 , 1988
Place of Birth : Hospital Kluang (anak jati JOHOR beb!)
Occupation    : Student lagi larh
Concentration : Dip in Office Management

***ceritera hidupku......next entry yer......


BENDAHARI : MS NORHALIMATUN SAADIAH SAAT

Nickname      : Deq Anne aka Matun.....(simple je kan...cbe sebut full name, mahu terhnti nfs sktka!tang nn ciput je!huh)
Date of Birth  : November 11, 1993
Place of Birth : Hospital Kluang (anak jati JOHOR beb!)
Occupation    : Candidate SPM '10...(sdg mddki SPM..i wish u luck my dear..)
Concerntration : Account Studies
Height            : 156 cm rsenya ..(lagi sikit na cecah saya, tapi saya ta akan biarkannya!)
Weight           : 52 (brt kan....!size bdn dia lbh bsr dr saya!)

Anything about SHE.....

Yang saya S.U.K.A dan T.I.D.A.K S.U.K.A tentang SI M:A:T:U:N nih!

dia ni...seorg yang GANAS..aduhai kalau tido dgn dia...kaki tangan badan dia semua gerak..rse-rse lau bia dia sorg..mahu pusing 360 drjh!huh..mg seksa tdo gn dia...seb bek la dia tdo blik len....kkdg je dtg tdo sme...dia ni harap je muka ganas.PEMALU!pemalu ta bertempat...na g topup pn na ajk org tmn, pe pon ta blh......seorg kuat bercakap,dia ta buley smpn rhsia!jd saya ta penah bg rahsia saya dgn dia!dia mcm mama 'MINAH REMPIT' bygknla..masa secondary scol lg dia da blh bwk moto 125.....lau ta silap stand 6 kut..
seorg yg aktif setiap aktvti sklh.....sng cte, bila ade je aktvti..muka dia msti ade!tapi dia kaki bangku!dia ta pandai men bola jaring..hahaha...bnda simple pn ta ley men..pe la...sgt aktf berkawad kaki...penah sampai prgkt kebangsaan....setiap kali masuk msti muka dia je dapat PLATUN PEREMPUAN TERBAIK..sbb suara dia sgt kuat,lau kat uma ni..dia bercerita utk satu taman.....!hahahaha....siyesly,dia mg ta perlu mic lau karoke!huhuhu.....
jangan ta tahu,dia la kawan dia la lawan saya!ade tym dia ni baik giler...........kang kejap je kitorg gaduh!huhuhu..mama ckp ktorg ni mcm KUCING DAN TIKUS.semua na gado..tapi dia yg cari pasal...!
tiap kli gado,nti dok diam2 ttbe t'pk.......pai bila la na gado je..da la adk badik 2 je...ish2...ta blh2..msti baik semula.....baik semula,mntk mf....nti bt lagi...hihihi.dia ni tiru abah....suka benda yg lasak...kayak,berbasikal,jungle treking semua dia juin...huh!dulu mase dlm prt mama,abh arp ssgt dia llki kut..tu yg kuo mcm llki uh...dulu mse kecik2 dia mcm tomboy...rmbt pndek!hahahaaa....nek je hgh scol..dpt bf, trs tuka watak.....tapi kasar tetap kasar....macam saya!huhuhu.....terturun la..

pai sini je la dulu ye....mata dah kata mengantuk, si dia pon dah ta larat na teman bermehsej2.....sury ya sayang.........hihihi...k la.....mahu be sleeping beauty..zzzzzZZZZzzz.......selamat malam yayang !selamat malam semua!


No comments:

Post a Comment